We werkten de voorbij 2 weken rond het prentenboek ‘hoe het komt dat Sinterklaas nooit koude voeten heeft’ die het sinterklaasgebeuren op een originele manier bekijkt.
Straathondje Stinkie hoort voor het eerst dat kinderen een schoen voor de Sint zetten. Dat wil hij ook! Maar mag een hondje wel een schoen klaar zetten? En vooral: heeft hij een schoen? Net wanneer hij de moed wil opgeven, vindt hij een schitterend mooie schoen. Hij steekt er een briefje bij met zijn pootafdruk en valt in slaap. Die nacht gaan de zwarte pieten op zoek naar de pantoffel die Sinterklaas heeft verloren. Ze vinden hem bij een slapend hondje. De volgende ochtend wordt hij opgehaald door Grote Piet en Kleine Piet met de auto. Hij mag op bezoek bij Sinterklaas! Omdat de pieten hem zo leuk vinden mag Stinkie voortaan bij Sinterklaas wonen. Hij krijgt tot taak op de pantoffels van de Sint te passen. Hoewel Stinkie het nu ongelooflijk naar zijn zin heeft, vergeet hij zijn vrienden van de straat niet. Zij krijgen meer snoep dan ze ooit gezien hebben.
- We pimpten onze eigen schoen
- We maten onze schoen m.b.v. blokken
- We deden aan krullenbol: de muts en de kraag van Pietje (k3), de baard van Sinterklaas (K2)
- We leerden een nieuwe letter nl. de ‘S’ van SCHOEN
- Kescha speelde met K2 een sokkenspel waarbij ze 2 dezelfde sokken, ‘één paar’, moesten zoeken
- We speelden ook een tabel met dubbele ingang
- Tijdens ons technieklesje probeerde K2 verschillende sluitingen (ritsen, gespen, drukknoppen,…) uit; K3 waagde zich aan het strikken van veters
- …
Geen opmerkingen:
Een reactie posten